söndag 3 juli 2016

Stora Knyppeldagen


 Ja så var det då dags igen att åka till Vadstena, är lika roligt varje gång.
Det första jag gjorde var att gå till Biblioteket där Knyppelföreningen Örebrouddarna (där jag är med) har en utställning. Måste verkligen få skryta om alla duktiga knypplerskor vi har i föreningen, och inte minst till de som gör egna mönster som är helt otroliga. Är otroligt stolt över att få känna dessa personer.




Därefter gick jag till spetsmuseet i Gottfrid Larsson gården
Där var det Estnisk knyppling




Och utanför i parken var det fullt med kryp av olika storlekar.
Det är otroligt vad folk är kreativa.





Sen blev det lite knyppling på stan.
Blev tyvärr inte så mycket bilder då, pga regnväder. Skurarna kom med jämna mellanrum och jag var ju tvungen att se till mitt eget så det inte blev förstört, men några han jag att fota mellan skurarna.



Och därefter föreläsning av Sam Jacobson om metallknyppling.
Jag ska gå en kurs i höst med just metallknyppling, vilket ska bli väldigt spännande.

Jag har undvikit handarbete ett tag för att jag skulle orka med knyppeldagen, liksom jag fått lov att vila dagarna efter nu, så det har blivit en hel del läsning.
Denna var bra men lite rörig med en massa franska namn

Den här var sådär, kan inte riktigt bestämma mig vad jag tyckte

 Medans denna var jättemysig

Denna har jag varit klar med ett tag, utom tofsarna som jag gjort klart idag.
Är ett par vänner till ungarna som ska ha barn och har önskat denna. 
Ingen av dom har släkt som stickar, så det är klart att jag ställer upp, eftersom det är jättemysigt par som jag tycker väldigt mycket om.

Inga kommentarer: