onsdag 24 september 2014

Lärt mig något nytt

och det är alltid roligt.
Denna gång är det Kavelfrans, både att göra själv och att vara två personer. 
Det var SLÖJDFÖRENINGEN här i Örebro som visade det.





Även lärt mig att göra skosnören

Och i lördags var jag på föreläsning hos Örebrouddarna, 
där en tjej som äger butiken KAFFE & PRALIN i Örebro, föreläste om choklad och dess ursprung. Kan säga att jag med lätthet kunnat sitta minst 1 timme till och lyssnat. Det var intressant och hon var en underbar föreläsare, som verkligen engagerade sig och levde sig in i sin föreläsning.


 Har läst ut 4:de boken i serien om bröderna från Norge.
Har tidigare verkligen tyckt om denna serie, men denna gång tyckte jag att det blev alldeles för mycket politik, världskrig osv i det hela. Och jag gillar verkligen inte det.
Men ändå så var den naturligtvis bra.

Inga kommentarer: