söndag 2 juni 2013

MC tur

Vi har här i Örebro Län ett MC-lopp som heter Poker Run, man åker runt till 5 stationer och plockar ut ett kort ur en kortlek och det registreras på ett papper. Den som får bästa "hand" efter avslutad tur vinner. Det kostar en anmälningsavgift för att vara med och dom pengarna går till cancerfonden. Vilket är jättebra och det är väldigt trevligt att vara med, tyvärr så kunde jag inte köra själv eftersom min mc behöver lite service och besiktning, så jag fick åka bakpå Håkan. Sonen, svågern och svågerns som var med också och naturligtvis ett antal hundra personer till.






Denna bok har jag läst och den var sååååå tråkig.




Sa för mig själv när alla började att virka dödskallesjalen, att en sån skulle jag inte göra eftersom alla andra gör det, men som snäll mor jag är så har jag på önskemål av dottern virkat inte bara 1 utan 2 och en till på gång.
 Men som ni ser så blir den inte stor, för den ska vara till hennes hund Damph.

Var hos vännen Catta häromdagen, då kom hennes granne in och visade kycklingarna som hon precis hämtat hem. Dom är så otroligt söta.



2 kommentarer:

Mellvi sa...

Bra arbetat alla knuttar o spättor! Dödskallesjalen blev tuff till en snäll vovve:) så söta kycklingar, små dunbollar:)

Manduzana stickar sa...

Vilken rolig grej med ett sånt MC-lopp!