söndag 19 maj 2013

Vårstickning i Granhammar

Några av garnerna som låg framme för att få nya ägare
Dom är så vackra











Stickningar på gång av olika deltagare













Några av deltagarna










Flasklamm som vi fick gosa med







Och så denna stiliga herre



2 besökande nyklippta Alpacor




Min kära familj tycker att mamma är tekniktokig, när jag kom hem med denna I-cord maskin
Visst, det är fusk, jag vet. Men den är attans bra :)



Kan verkligen rekommendera denna bok. en var supermysig



Denna grytlapp har jag virkat av stränggarn,



men håller även på och stickar en sjal och en väst.
Bilder kommer senare 

Våra egna katter som är desperata och tycker att musen är på helt fel sida av stängslet


2 kommentarer:

Manduzana stickar sa...

Gud, vilka söta små lamm! Jag måste säga att jag fnissade lite för mig själv när jag såg bilden med dina katter och musen på, haha :)

SnakeKnit sa...

Hej

Var har du köpt I-cord maskinen? Är på jakt efter en men har svårt att hitta ställen som har såna.

Mvh/ Madeleine