lördag 6 april 2013

Jag har fastnat

 i träsket av stickade/virkade annorlunda rutor/blommor.

Det är så kul att prova på, en del har jag hittat på Ravelry med designer Frankie Brown, 
en del från Engelska tidningar och en del på andra bloggar.

African Flower i bomullsgarn



och i Mini Alpaca




Squares on the roll

rätsidan

 avigsidan


Färgglad spiralruta
 felgjord

rätt gjord


Romber
ser inte så mycket ut för världen på detta vis, men en hel filt blir otroligt snygg


Sen så har jag stickat en babykofta i garnet Avantgard från Adriafil och med stickor 2,5 och 3,0




Och naturligtvis läst ut en bok också.
Har inte läst någon av Ranelids förut och kan faktiskt inte bestämma mig för vad jag tyckte om denna.
Den var bra, men samtidigt rörig.


1 kommentar:

Mellvi sa...

Så fina blommor o rutor och en så söt babykofta :)