söndag 24 februari 2013

Ny hund

Vår dotter och hennes sambo har tagit hand om en omplaceringshund som heter Ramp men kallas Damp.
Jag kan ju inte säga att han är vacker men attans så charmig. 
Men andra ord i stil med Herman fast trevligare.


Har stickat klart mitt första par sockor som är stickade från tån och upp men är inte helt nöjd med avmaskningen. Den blev inte riktigt så töjbar som jag ville ha det. 
Men men.... maken blev nöjd ändå eftersom det är han som beställt ett par sockor.



Har även läst ut denna bok. Den hade verklighetsanknytning, var väldigt ruskig men ändå bra. 
Kan rekommendera den.



2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag tycker han är fin! Vackra ögon :-)

Smycka sa...

Damp är fin! Sockarna ser fina ut också. Började du från tårna eller uppifrån? När jag gjorde mina two-at-a-time socks så gjorde jag dem från tårna. Avmaskningen blev inte så tajt som uppläggningsvarvet brukar bli. Fast det är ju en smaksak. ;)