onsdag 23 maj 2012

Nu har det hänt lite igen

I söndags var Camilla och jag till Granhammar och fikade och då visade det sig att Annuska var där så att Karin och Catarina skulle få prova på att spinna med olika sorters spinnrockar. Måste erkänna att jag blev lite sugen. Närkes Handaverk ska anordna en kurs i höst med att lära sig spinna på slända, får börja med det, kanske inte alls tycker det är kul, framför allt som priserna på spinnrockarna inte var riktigt i min smak. Vi får se vad det blir av det hela.




I tisdags var jag på stickcafé på biblioteket här i Garphyttan där jag bor och då fick jag dessa härvor av en annan stickerska för att jag hjälpt henne att översätta ett mönster från engelska till svenska. 
Man blir så otroligt glad.



Och ikväll har jag varit på våravslutning med Närkes Handaverk. 
Vi var till Rynningviken, strax utanför stan och jag har bott här i hela mitt liv men aldrig varit ditt, men det kommer det att bli ändring på nu. 
Vilket underbart ställe, sen gjorde ju inte det strålande vädret saken sämre.









1 kommentar:

Petra sa...

Ja vilken mysig kväll det var!

Petra