torsdag 29 mars 2012

Förnyat mig lite

Eftersom blogger kommer att förnya sig i april så gör väl jag samma sak i min blogg, 
sen får vi se om jag trivs med det.

Har stickat på med mina 3 projekt, går sakta men säkert framåt.

Igår var jag på Närkes Handavek och där var en tjej från Närkekviltarna och visade sydda väskor, 
många var det och fina var dom, men denna fastnade hos mig.


Har fått lite garn från olika håll
Detta fick jag av Mallasalster, som jag hjälpt att översätta lite mönster från engelska. 
Det är 50 g / 160 m, 100 % handfärgat merinoull från Koigu KPPPM



Och det andra är ett paket med mönster och garn som jag fått från Camilla och Catarina, för att jag är den jag är (förstod jag det som). Garnet är 100 gr/ 600 m, handfärgat "Filisilk", 70 % merinoull, 30% mullbärssilke och mönstet är en sjal som heter "Raka Rör". Paketet kommer från Tant Kofta.


Vad man känner sig rik.

Kattgården, vars tak rasade in i vintras, är nu lagad av maken och sonen. Gissa om katterna är glada.




1 kommentar:

Carina sa...

Håller just på att sticka Raka rör i samma garn men mitt är blått. Helt ljuvligt garn och sjalen blir fin. Lycka till med din.