tisdag 9 november 2010

Mitten, slutet, inköp och stickcafé i Granhammar

Så var då höstens syfestival avslutad. Fredagen var den dagen då det var mest besökare, hela 5500 st. Det var lite lugnare på lördagen och söndagen. Men hur kul är det inte med alla som kommer dit med nästan lika intressen.

Så här såg det ut på lördagen (under den lugna tiden som fanns)










och så här såg det ut 1 1/2 timme efter stängningen.








Mina inköp och gåvor

Ett sjalpaket som jag fått av Katarina med silkegarn


En härva babymerino som jag fick av Ullomera för att jag uträttade ärenden åt henne.


Inköpta knyppelböcker från Vävlina och Gavia


Sen var jag bara tvungen att köpa detta fina kort som är gjort av frivoliteter, en teknik som jag själv aldrig kommit överens med.


Har länge velat prova på brickvävning, så nu köpte jag ett nybörjarpaket av Korps. Någon gång ska jag lära mig detta.


Sist och minst, en nystkrok från Sätergläntan.


Måndagkvällen tillbringade jag tillsammans med många andra på stickcafé i Granhammar.






3 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Visst var de skoj med festivalen, jag såg dej, de var massor av folk i er monter.
Ha de gott
Eva

Heldri sa...

Vilka härliga färger det var på garnet du köpt till brickvävningen. E-zigns hade en riktigt bra genomgång på sin blogg av hur man brickväver,den fick i alla fall mig att inse att det inte var en lika svår teknik som jag trott.

Mari G sa...

Hejsan

Trevliga mässbilder, tur jag inte var där. hade nog blivit ruinerad :-).
Det där gröna silkegarnet ser inte alls tokigt ut. Vet du vilket det är ??
Granhamamr ja, nån gång ska jag dit! Bor liksom lite på fel ände av örebro för att kunna ta mig dit :-(.

Mari