onsdag 19 maj 2010

Vad har du gjort

frågade Brita mig idag, du har inte uppdaterat din blogg på ett tag. Och det stämmer, men jag har gjort massor, fast inte så mycket handarbete.

Helgen som var åkte vi till Mora till svågern och nyblivna svägerskan. Dom gifte sig i julas i Australien och nu hade dom den stora festen för oss som inte behagade vara med i Australien, det vill säga alla utom svägerskans dotter som bor och jobbar i Australien.

Det var en underbar lördag med sol och värme, en perfekt dag för fest ute på altanen.



Men lite har jag hunnit gjort, knypplade "Tomte med blomma" från 2005 på kamratcirkeln i måndags kväll.

Har stickat en dockklänning som ska bli en modell till Garn & Vävmix. Ska fortsätta med tillhörande mössa och sockor.


Och i kväll var jag på "sommarstickning" hos Camilla. Man kan ju säga att snacket runt bordet var betydligt livligare än när vi sitter på ett café och stickar. Men det var helt underbart trevligt.





Saken blir ju inte sämre av att rara Petra bjuder på sig själv.



3 kommentarer:

Camilla sa...

Ja herregud vad trevligt det är med riktig skratt-tid...
Så trevligt att ha er på besök :o)

Carina sa...

Ni verkade ha trevligt. Jag gillar dina tomtar. Jag har också en sittande på knyppeldynan men skillnaden mellan dig och mig är att du gör klart dina och min har suttit där i åratal. Hiihi

Petra sa...

Oj oj vilken skurtant du fångade....ha ha. Mycket trevlig kväll med många heta ämnen. "Vi har ju i alla fall stickningen gemensamt". Det kommer bli mitt nya valspråk! Jo men visst!
Kram till dej från mig.
Vilken fin klänning? du gjort.