måndag 2 november 2009

Stickcafé

I onsdags var det stickcafé och då kom Camilla och visade upp sin hund med den fina tröjan som hon stickat åt honom. Visst är han fin. Den blir utmärkt att ha på sig när han åker med henne i permobilen. Sen glömde jag att ta mer kort för det var jag som skulle hålla en liten presentation om stickning och internet, och det är inte riktigt min grej att prata inför folksamlingar.


En vän på stickcafet hade vunnit detta på lotteri men hon broderar inte så jag fick det eftersom både Marina och jag broderar. Fast för tillfället är det mest Marina.



I helgen var jag på slöjd & antikmässa i Uppsala, vilket var trevligt och jag får sådan lust att börja julpyssla, det riktigt kliar i fingrarna när man ser alla roliga och fina saker.

Under hela helgen så gick dessa två dragspelande herrar runt och spelade. Dom spelade precis lagom högt / lågt och man såg hur folk tog ett danssteg mellan varven. Och så i en av montrarna så var det en man som byggt sin egen nyckelharpa. Den tog han fram och så spelade dom alla tre. Kalla mig gärna gammalmodig, men det är en musik som är härlig att lyssna på och passade in vid detta tillfället. Jag lyssnar gärna på all sorts musik, men allt hänger på tillfällen och humör.



Nu är framstycket klart på Håkans tröja och ärmarna påbörjade.





1 kommentar:

Ylva Kangedal sa...

Vad mallig Chabo kommer att vara "Filmstjärna"
Håkans tröja blir jättesnygg.
Hoppas vi ses på torsdag....