söndag 21 juni 2009

Midsommarfirande

med god mat och dryck. Jättetrevligt var det. Men detta år blev det ingen midsommarstång ute eftersom många drog ut och fiskade och Håkan och jag åkte iväg och shoppade lite i Haugesund.
Så det fick bli en konstgjord liten midsommarstång på bordet istället.




Men Ola och Ebbe plockade lite blommor åt mig i en jättefin vas som heter Tuborgs grön från 1800-talet. Men när jag skulle ta kort på det lite senare så hade dom blåst bort eller vad som hänt.
Vi satt och pratade efter maten och det var några som fick lite längtan efter gos verkar det som.





Och så fick jag veta att Royne tittar på min blogg men tycker att det är för lite fina flickor med så denna bild är för dig.



Har hunnit börja sticka på stickameras junisockor Red Delicious också.


Det blev ett helt lagom och skönt "midsommarfirande" här i Norge som jag gärna upprepar fler gånger.

1 kommentar:

Ylva Kangedal sa...

Vilken lugn och skön midsommar ni hade , hos oss var det full fart 11barn mellan 1,5år - 15 år.
Dansen runt midsommarstången blev livlig som ni förstår.
Hoppas solen skiner i Norge också som den gör i Örebro.
kram Ylva