fredag 19 juni 2009

Ja så var jag då i Norge igen....

för att fira midsommar.

Eftersom dom bytt boende och jag inte åkt fel så blev det bara 76 mil att åka och denna gång tog det bara 11,5 timme. Hittade bättre och kände mig inte så rädd så jag följde med lastbilarna i deras trafikrytm istället för att vara stoppkloss.

Denna gång var det varierande väder

Först regn


Sen sol



Sen regn igen tillsammans med snöiga berg, där låg temperaturen på +5 grader



Tunnlarna gick ju inte att undvika, men dom var inte så läskiga denna gång, fast 8 km lång tunnel är långt, hamnar man sedan bakom en lastbil och möter en lastbil då var det läskigt. Var övertygad om att dom åtminstone skulle slå i varandras backspeglar. Men det hände inte tack och lov. Denna tunnel var bara 2,5 km lång.



Vid vissa tunnlar kunde det regna när man körde in och solen skina när man körde ut.

Vattenfallet som låg precis vid vägen var inte heller otäckt denna gång, satt faktiskt och väntade på att det skulle komma så att jag kunde fotografera.



Och till sist en stor bro, då var resan nästan slut.



Ni kan gissa att en säng var väldigt välkommnande.

1 kommentar:

Ylva Kangedal sa...

Skönt att resan gick bra . Ha det jättebra nu och hälsa "gubben".
Kram ylva