lördag 18 april 2009

Massor gjort

känns det som, Åremössan är klar (väntade på att hämta sonen kl. 01.00 på natten och ingen ide att sova innan, därav mössan klar) Har även gjort en mössa till Marina som ligger i tvättmaskinen för tovning nu. Färgerna passar hennes arbetskläder.

Så här såg den ut före tovning, bild kommer senare på färdigt resultat.


Och idag har jag varit på 4:e delen av kursen med knypplingen, fast vi provar att göra spetsar på annat vis än knyppling.

Så här såg det ut när vi sydde det. Dubbelvikt linnetyg eller lakansväv, ett mönster på ett papper som är plastat, sedan tråklar man fast pappret på tyget och syr runt konturerna på bilden, sen syr man med langettstygn inuti på ett lite speciellt vis.


Så här blev resultatet, jag sydde in en metalltråd runt bladet så att det gick att forma.

Jag fick en jättestor knyppelpinne av Johnny som han gjort i slöjden, vi kom på vad vi skulle ha den till, så han tog med den till skolan och fixade till den lite mer. Nu blev det en ljusstake för värmeljus, kanonbra.

1 kommentar:

Smycka sa...

Mössan såg lite stor ut! *asg* Jag vet, jag vet, den krymper. *s* Söt voffsing ockås!

Ulrica =o)