fredag 5 december 2008

Vackert med snö men ack så jobbigt

Så här ser det ut här hemma just nu. Jag tycker det är underbart med snö så här i adventstider men eftersom jag själv inte kan skotta så tycker jag så synd om dom andra i familjen som får lov att skotta när dom kommer hem på kvällarna. Det vore underbart om snön fick ligga kvar.




Ungarna gick och köpte sig varsin tomteluva till första advent och som dom använder flitigt måste jag säga.

Stickning håller jag på med för fullt här hemma, men det är julklappar som jag inte kan visa upp här, men har ivarje fall hoppat på julkalender som Johanna Wallin har.



Tog ett garn som jag köpte för en tid sen som var så underbart skönt men inte vetat vad jag skulle ha till, garnet heter Fine Milk Cotton och kommer från Rowan, det innehåller 70% cotton och 30& milk protein. Det kanske inte gör sig något bra eftersom Johanna använt garn med ull i men vi får väl se.

Har även börjat med sockklubbens december mönster Chevalier Socks, där använder jag ett garn som heter Spirit och är i 100% ull. Det ska stickas med strumstickor nr 3,5 och jag hade sådana men bara i metall. Efter att ha stickat med Harmony wood och Addi stickor (i och för sig i metall) en lång tid nu så känns det hemskt att sticka med "vanliga" metallstickor. Snacka om att man fort blir bortskämd. Är ju inte svårt att lista ut vad nästa inköp blir.





Mina små raringar är idag 2 veckor växer så det knakar, snart kommer dom att springa runt.




1 kommentar:

Carina sa...

Är dom inte ljuvliga så säg de små liven?

Kram Carina