måndag 22 december 2008

Snart Jul

Ja nu är vi snart där och som vanligt så känns det som om inte tiden ska räcka för allt som är kvar att göra.

Har i varje fall stickat klart en sjal som jag ska ge bort i julklapp

Och sen så är vinväskan helt klar




Ligger lite efter med julkalendrarna som jag stickar men i värsta fall så får jag göra klart efter julafton. Johanna Wallins kalender tog garnet slut på dag 12 eller liknande och jag hittade inget nytt så jag började om från början med ett annat garn, bilder kommer senare på detta.
Jag och Håkan var iväg på en Helsingforskryssning i helgen utan barn men med goda vänner.
Det var underbart skönt, på hemvägen blåste det storm men jag hade tagit åksjuketabletter så det gick jättebra, tyckte bara att det var härligt när det gungade.

I Helsingfors var det grått, regnigt och kallt, men vi tog ändå en promenad.

Det fanns många vackra byggnader där, denna byggnad var jag tvungen att fota men har ingen aning om vad det är. Misstänker kanske någon teater eller liknande eftersom dom gör reklam om det på utsidan.


Det här är Tempelkyrkan, det var svårt att få en bild på utsidan för det var bussar med turister som stod överallt. Men eftersom vi gick in så tog jag bilder där istället. Kyrkan är byggd av sten och koppar.

Denna byggnad är ivarje fall en saluhall, för den var vi in i.




Hittade också en garnaffär och kunde ju inte låta bli att köpa med ett nystan hem


Till sist en bild på våra små vildbassare.




GOD JUL på er alla som läser min blogg

1 kommentar:

Marika sa...

Hej!
Första bilden från H:fors är självaste Domkyrkan, alltså ej en teater. Fin blogg du har! Marika