onsdag 5 november 2008

Sticka från tån och upp




Sticka-Té hade träff ikväll igen, Barbro och Petra visade oss hur vi skulle sticka sockor från tån och upp. Vi var nog 10-12 sticksugna damer som satt i ett rum och det var knäpptyst och då menar jag verkligen knäpptyst, så ni kan tro att vi koncentrerade oss till 100%.



Fast det verkade inte vara många som var nöjda med resultatet, men som "fröknarna" sa, det krävs nog lite träning.

Som vanligt låg kameran i handväskan brevid mig men inte kom jag ihåg att ta kort för det.


Fick ta kort hemma istället

Så här blev mitt resultat.


Ena sidan blev det hål på



Och andra sidan blev som en tjock söm


Fast från denna sida ser den jättefin ut.


Får se om jag kanske klurar vidare på den efter jul, känns som om det är mycket julklappar som ska stickas nu.

Och i helgen är det SYFESTIVAL.

2 kommentarer:

bonnmoran sa...

Jag har ett mycket enklare sätt att sticka sockar från tån på... båda på en o samma gång på rundsticka fast jag fuskar göra en tå åt gången... jag kommer att lägga ut mitt mönster på min blogg
jag har den på metro och den heter Min kreativa sida.

/Bonnmoran

Knyppeltanten sa...

Tack så mycket, jag ska hålla koll på din sida.