onsdag 22 oktober 2008

Sytt lite

Har gått några månader och funderat på om jag skulle sy mig en väska åt lappteknikhållet som jag skulle kunna lägga min stickning i när jag ska iväg. Har köpt både tyg, foder och vliselin för ett tag sen men inte kommit längre, eftersom jag aldrig sytt något med sådant förut.
Men så kom då äntligen den rätta lusten.

Hade ju som sagt tänkt mig åt lappteknikhållet eller om det heter quiltat med ett finare ord inte vet jag, men jag tänkte förenkla det hela med att inte göra smålappar utan ha ett helt tyg och köra med foder osv. det blev en väska, den första men absolut inte den sista, vet nu vad jag ska ändra på för att den ska bli bättre. Blev riktigt nöjd, fast man ska nog INTE titta för noga på den, då syns alla fel.





Sen har jag knypplat en stjärna till min blivande krubba

Har nu bara den sista delen kvar till krubban, men som egentligen är 3 delar som sitter ihop med varandra


Ikväll var jag på en föreläsning med Lena Köster som har företaget Ulltråden i Tiveden, hon föreläste om ull och vadmal, helt otroligt spännande.

Inga kommentarer: