måndag 23 juni 2008

Till Norge för att fira Svensk Midsommar

Ja så har jag då åkt genom slingriga vägar och tunnlar, över Haukelifjäll

och genom vattenfall kändes det som, fast vattnet rann ner under vägen
Efter 82 mil var jag framme, det tog mig 13,5 timme, körde lite fel i Drammen fast det är inget ovanligt när det gäller mig. Resan var spännande, fascinerande, jobbig och jätteläskig.

Ska fira midsommar med 10 svenskar, en polack och en kroater, alla karlar. Jag kände 3 av dom men nu känner jag alla. Dom (vi) bor på ett studenthem men dom jobbar på ett varv en bit härifrån. Jag hade tagit med all mat som skulle ätas, i gengäld var dom så gulliga att dom gjorde en midsommarstång och satte fast på ett räcke


Jag fick till och med en blombukett från en av killarna, den yngsta tror jag till och med att det är (23 år). Tack Ola
Ska nu försöka att läsa och sticka ett par dagar. På torsdag åker Håkan och jag hem tillsammans.
Den här sjaltröjan har Marina stickat till sig själv, den är jätteskön att ha på sig.
Hon har startat en egen blogg så hon kanske lägger ut bilder på sina saker där, vet inte riktigt hur hon tänkt. För er som läser hennes blogg så vill jag bara tala om att jag visste att hon skulle ha fest och ja, jag har gett min tillåtelse.

2 kommentarer:

princez sa...

haha va söt midsommarstång dom har gjort:D. är du säker på att du gav ditt tillåtelse till en sådann fest som det vart?:P jo jag ska lägga upp bilder på saker som jag gjort med det får du visa mig när du kommer hem hur man gör. kramar

Ylva Kangedal sa...

Skönt att resan gick bra och att du inte behöver åka ensam hem.
Gillar idsommarstången!
kram till er båda !
Ylva