tisdag 24 juni 2008

Clover sockorna

Nu har jag stickat klart juni månads sockor som heter Clover, dom var också roliga att göra även om flätor kanske inte riktigt är min grej


Stickade dom i ON-lines supersocke 100, det är 40% ull, 45% bambu och 15% polyamid, ett underbart garn att sticka med.

Har försökt att gå ut och gå lite men så fort jag sticker ut näsan genom dörren så börjar det att regna, samma sak i flera dagar, men jag har ändå trotsat regnet för att gå i garnaffärer. Hittade lite smått och gott.
Ett till nystan från ON-line med bambu fast i annan färg, sen ett silkesgarn som jag tänkte sticka juni månads pulsvärmare från Dödergök och sen ett garn som heter Lerke med 52% merinoull och 48% bomull. Tänkte att det kunde vara "bra att ha" garn. Köpte även ett par stickor till pulsvärmarna för det hade jag glömt hemma men kände när jag började att sticka att det inte var något bra med långa stickor så jag köpte rundstickor istället.

Inga kommentarer: