onsdag 14 maj 2008

Sonen borta i 10 dagar

Inatt körde jag och Marina in Johnny till hans skola där han och 27 andra elever satte sig på en buss och åkte till Gifhorn i Tyskland. Dom ska hälsa på andra elever som har varit här tidigare. Känns lite konstigt, lillpojken som inte är så liten längre. Marina lider mer än vad jag gör, men så är dom väldigt tajta dom två, fast dom är syskon och med en ålderskillnad på 4 år.

Men nu är jag klar med Seductionsockorna som är majmånads socka i sockklubben. Stickade dom i Regia Cotton, dom är jättesköna att ha på sig.


Och nu har jag äntligen valt ut garn och börjat sticka på Junosjalen, har valt Teetees elegant i ljungfärg och stickor nr 3, eftersom jag ofta halvligger och stickar så har jag tagit rundstickor. Det är ett pillgöra med så tunt garn, det verkar som om stickorna skulle vara i storlek 15 istället för 3, men det blir nog bättre när man kommit en bit (hoppas jag). Det kommer nog att ta en stund att sticka den men vad gör det.

1 kommentar:

Ylva Kangedal sa...

Fia ser ut att gilla sockorna , hon och jag har tydligen samma smak !
Lyckliga Jonny som fick åka på resa mitt under skolterminen .
Kram Ylva