tisdag 1 april 2008

Redan April

Ja så var det 1:a april och jag tror att jag klarat mig ifrån att bli lurad fast man vet ju aldrig.
I varje fall så tänker jag inte luras på bloggen.
Har börjat med april månadssocka Slippery Socks från Knitty, dom är riktigt roliga att göra, fast jag valde nog ett för mörkt garn så mönstret syns inte så bra.


Jag och Håkan var Hantverks och Symässa i Arboga i helgen, det var inte så mycket att se men naturligtvis så handlade jag lite garn ändå, både till mig och till Marina.

Detta är till mig fast det rosa garnet ska bli april månads pulsvärmare som jag ska sticka till Marina.


Detta garn är till Marina, såldes billigt för banderollen till garnet saknas, jag vet precis vad det är för garn eftersom Birgitta stickat sin mysteriestickning i det men minnet är jättebra men kort därför har jag glömt det. Marina gillar att sticka med tjocka garner och stora storlekar på stickorna och det är klart, går man sista året på Naturvetenskapliga linjen så finns det inte så mycket fritid och då vill man att det ska gå fort när man väl sitter med något.

Varit iväg på knyppling med kamratcirkeln och hunnit med att göra en Herde till krubban. Har en ängel kvar men upptäckte att guldtråden var slut, så jag har beställt det men tog herden istället så länge. Sen är det bara 5 djur och själva krubban klar. Börjar nästan tro att jag ska hinna bli klar till julen detta år.
Har även hunnit vara med Johnny när han tävlade i Bågskytte DM. Det gick väldigt bra både för honom och för flera andra skyttar i Örebro Bågskytteklubb Jaktpilen. Jag har insett att det inte är någon idé att ta med stickningen längre när han tävlar, måste ju sitta med kikaren i högsta hugg och spana in vart pilarna hamnar både för Johnny, dom andra i klubben och framför allt konkurrenterna.

Inga kommentarer: